Trojice knížek, kde za přečtení stojí snad jen jedna.
Hodně stručné zhodnocení, protože za víc to tentokrát nestojí
Marketingová komunikace - nové trendy 3.0 - Petr Frey
Trošku moje chyba půjčovat si nové trendy z roku 2011. protože největší novinka je internet a světe div se, marketing po pevné lince už jaksi nefrčí. Trošku přeháním, ale dost to knize odpovídá. Nic proti, jen prostě....dobrý tak na seminárku o vývoji marketingu ;)
Jak stvořit pecku na trhu - Johan Berger
Jak stvořil pecku na trhu Vám ve skutečnosti vůbec neporadí, jak stvořit pecku.
Vzpomněla jsem si na radu o emailech a asi i obecně textu, že lidé nejdříve text skenují a až poté doopravdy čtou. Tady mě vyděsilo hrozně moc stránek nudně vypadajícího textu, takže sem se do toho s nechutí pustila a jak to vypadalo, tak to tak i bylo...nuda.¨
Kniha se spíše než tomu jak stvořit pecku na trhu věnuje propagací a tipům, co při propagaci funguje a co né. Pár myšlenek není úplně marných, ale při tolika stránkách by jich mohlo být víc.
Jak drahé je zdarma - Dan Ariely
Tahle knížka to dneska zachraňuje. Brousila sem si na ni zuby už docela dlouho, očekávala jsem knihu plnou takových těch marketingových balamucení alá dárek zdarma, ale dárek si vlastně platíte vyšší cenou výrobku apod. O ničem takovém kniha není, spíš se zabývá psycholigií, jak nákupní tak každodenního života a rozhodování.
Je na čtení trošku delší,je možná až moc plná příběhů a dokazujících studií, ale pokud máte čas, určitě si ji přečtěte, protože závěry, ke kterým autor dochází jsou často až překvapivé.
Jak už sem řekla, kniha se zaobírá tím, co nás a naše rozhodování ovlivňuje. Mě třeba zaujala kapitola o rozhodování a o tom, jak stačí pouze poupravit varianty na výběr, abyste donutili člověka koupit to, co chcete, aby koupil. Nebo je zajímavá kapitola o tom, jak lidé odkládají věci a také jaká je souvislost mezi stanovováním termínů a kvalitě odevzdané práce. Šokující pro mě byla kapitola o nechávání si zadních vrátek. Princip byl vysvětlen na příběhu o jakémsi historickém generálovi a boji v Číně. To se týkalo hodně i života jako takového a donutilo mě to hodně přemýšlet. Poslední z kapitol, která mě zaujala se věnovala jednoduše řečeno účinkům placeba, což je také věc, která mě dokáže hodně fascinovat.
Tentokrát žádné vychvalování do nebes. Sečteno, podtrženo - první kniha je vážně ztráta času. Druhá jen pokud se hodně nudíte a třetí stojí za přečtení, pokud máte rádi a zajímá Vás i trochu psychologie. :)
Komentáře
Okomentovat