Dvě povedené knihy ze světa marketingu

Dobře napsáno o dobrém tématu, takhle bych charakterizovala tyto dvě knihy.
Obsahový marketing - Řezníček, Procházka
Poslední dobou šrotuju jednu knížku (nejen o marketingu) za druhou, často se mi stane, že jen prolistovávám, abych věděla o co jde, ale u téhle knihy jsem hltala každý řádek. Samozřejmě za to z části může téma, rozhodně mě baví víc číst o obsahovém marketingu, než o nastavování adwords, ale na druhou stranu si stejně myslím, že je to i díky tomu, jak dobře je kniha napsaná.

Je jen rok stará a ikdyž v tomto oboru se trendy mění ze dne na den, najde se zde spousta rad, které jsou jak kdyby psané včera, přesně pro dnešní dobu.

Často si z naučných knih dělám výpisky, občas to je pár vět, tuhle jsem div né celou přepsala, žádná stránka není o ničem, nebo nezajímavá. Kniha doporučuje užitečné zdroje a tipy na znalce z oboru, zasvětí Vás do tajů obsahového marketingu a vysvětlí Vám podstatu. Naučí vás organizovat si práci. Obrovsky užitečná mi přišla část, kde autoři ukazují nejpoužívanější druhy obsahu a tipy na články v případě, že nevíte co zrovna psát. Skvělé jsou také tipy, jak nejlépe zaujmout a další. Jedna celá kapitola je věnována propagaci, což se rozhodně hodí. Autoři nezapomněli ani na důležitost měření.

Kniha je poměrně krátká - cca 200 stran, ale více stran by zřejmě bylo zbytečných. Myslím, že tuto knihu by si měl přečíst každý, kdo chce být alespoň trochu v obraze a rozhodně to není žádné utrpení :)

Copywriting - Horňáková

To, že stojí za přečtení by vlastně úplně stačilo říct, protože tak to prostě je. O copywritingu je teď slyšet všude, každý si říká copywriter a každý, kdo dělá v marketingu se s tím alespoň okrajově potká. 

V době, kdy jsem se po knize na dané téma poohlížela, byla tato publikace jediná (2015 vyšla další zajímavě vypadající kniha o copywritingu, už jí scháním a brzy podám hlášení :)). Je z roku 2011 a ikdyž je copywriting stejně jako obsahový marketing rychle se měnící branže, v knize jsou shrnuty rady, které platí i v dnešní době - základy ze zřejmě nemění. Rok vydání je lehce poznat jen na tom, že se kniha ještě hodně zaobírá offline propagací, na druhou stranu tištěné materiály stále nejsou mrtvé, kor v některých oborech (ke kterým mi také přijde, že má kniha blíže, než k jiným). 

Kniha je sice hodně obsáhlá, ale neobsahuje nic zbytečného a jak už jsem řekla, donedávna byla jediná na toto téma, takže vlastně buďme rádi. Copywriting nejde oddělit od ostatních oblastní marketingu, takže kor pokud jste začátečních, je vážně milé, když se dozvíte základy o PPC, PR, SEO a dalších. 

Kniha je čtivá, ukazuje přiměřené množství příkladů a celou dobu dává příklady k procvičování a zlepšování se, rozhodně myslím, že odpoledne nad touto knihou nebude vůbec zbytečně zahozený čas :)

Obě knihy doporučuji, pak napište, jestli se Vám líbily a jestli Vám přišly přínosné. A jestli jste na toto téma narazili ještě na nějaké zajímavé knihy, nebo články, tak se o ně podělte v komentářích. Díky :)


Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu