11 věcí, které v kavárně rozhodně (ne)dělejte
Ne každý měl brigádu v kavárně, nebo baru a tak né každý ví, že některé maličkosti dokážou baristy neuvěřitelně naštvat. Pokud chcete být ve své oblíbené kavárně vítáni, raději se těchto rad držete, Vám to nic neudělá, barista Vám nebude chtít vylít horkou kávu na hlavu a na světě bude o něco krásněji :)
- Začněme tím úplně nejzákladnější. Když vejdete do kavárny, popřípadě před tím, než si objednáte pozdravte. Ten člověk za barem Vám bude připravovat kávu, tak ho nechtějte urazit hned u vchodu, kdy s prominutím ani nezabučíte.
- Žijeme v době neomezených tarifů, tak tomu na druhém konci drátu prosím řekněte, ať vteřinu počká a objednejte si. To ledabylé štěknutí po obsluze, zatímco vyprávíte kamarádce, jaké bylo rande je vážně urážlivé a obsluha je na to často alergická.
- Pokud je Vám větší počet, nebo si jen prostě chcete hrát na architekta, dovolte se obsluhy, zda jí to nebude Vadit. V ideálním případě to při odchodu uveďte i do původního stavu.
- Než začnete baristu naštvaně hypnotizovat pohledem, kde se jako loudá, zjistěte si, jestli se náhodou neobjednává u baru. Dnes už je to celkem běžné.
- Pokud se neorientuje v kávovém názvosloví, v nápojovém menu zrovna není to, co chcete, nebo máte nějaký speciální požadavek, zdvořile ho vysvětlete. Barista je tu pro Vás a rád Vám připraví přesně takovou kávu, kterou máte rádi, ale nekřičte na něj, že chcete piccolo, ale rozhodně ne espresso, prosím!
- Pokud nejste v kavárně vyloženě sami, nepodupávejte si naštvaně po půl minutě, kde je jako vaše objednávka. I barista roku má jen dvě ruce.
- Dostali jste něco, co není podle Vašich představ? Ať už došlo k nedorozumnění (které mimochodem mohlo vzniknout i z Vaší strany), nebo se barista spletl, neřvěte na něj a nechtějte se hned hádat, nebo vracet peníze. v klidu se ozvěte. Správný barista pro Vás udělá, co Vám na očích vidí, ale také jsou to jen lidé a splést se může každý.
- kavárna není Váš obývák, tak se prosím se svým učením neroztahujte přes půl kavárny.
- slyšeli jste snad někdy, že by se popelníku říkalo žvýkačkovník? ne? to protože to je prostě popelník a nikdo na přilepené žvýkačky není zvědavý. Víte, ona se ta žvýkačka pak sama neodlepí a neskočí do koše. Když už se ji potřebujete zbavit, tak prosím zabalit do kousku papírku, ubrousku, apod. To je vlastně ideální případ, snad ani nemusím říkat, že nejste na základní škole, abyste žvýkačku lepili zespodu stolu, nebo házeli na zem.
- Buďte v kavárně jako doma je často myšlené dobře jak pro Vás, tak pro kavárnu. Doma si snad taky po sobě splachujete, trefujete se do záchoda, používáte štětku a hážete věci do koše ne? Pokud to doma neděláte, tak se probůh chovejte alespoň v kavárně jako civilizovaní lidé v 21. století.
- Něco se Vám při Vaší návštěvě nelíbilo? Tak to prosím řekněte rovnou, vše se dá vyřešit, za objektivní kritiku je většina podniků naopak ráda. Ale nestěžujte si prosím na facebooku, nebo mailech, nemáte tušení, jaké problémy z toho zaměstnanci potom mají a přitom jsou to často jen maličkosti, které ale lidem z vedení nevysvětlíte.
Věřím, že dodržování těchto věcí Vám nic neudělá, baristovi to ulehčí již tak těžkou práci v kavárně a bude tak moct veškerou sílu věnovat přípravě perfektní kávy právě pro Vás. :)
Komentáře
Okomentovat